Julestemning i Wien..

Er danske Trustpilot en magtmisbruger? Og skal man acceptere deres metode?

Klinik, skønhedsbehandling, københavn, laserbehandling, botox, filler, juvederm

Jeg har altid opfattet Trustpilot som et værktøj, der gjorde virksomheder gennemsigtige og som gav den almindelige forbruger mulighed for at udtrykke sin ærlige mening.

Når man sidder på den anden side og er indehaver af en virksomhed, føler man sig pludselig meget afhængig af hver eneste anmeldelse, da de alle bidrager til en fælles score.

I de 2 sidste måneder har jeg stået overfor valget om at betale en månedlig regning til Trustpilot og derved få en høj score.. Eller risikere negative anmeldelser og dermed færre kunder uden beregning.

Jeg begyndte først at tænke over Trustpilot i forhold til klinikken, da vi for 2 måneder siden blev ramt af 2 ualmindeligt negative anmeldelser om historier, vi aldrig har fået feedback på fra vores kunder. Det fik mig til at kontakte Trustpilot.. Og deres løsningsforslag var en form for abonnement-service, som ville forbedre min score hos dem.. Det sagde jeg nej til.

Kort efter forklarede flere af mine kunder, at de havde forsøgt at anmelde os med 5 stjerner til Trustpilot, som havde afvist deres anmeldelser. Derfor valgte jeg at gå videre med sagen og fremsendte før-efterbilleder taget på klinikken og journalbeskrivelser mv. af disse kunder. Jeg fik tilbagemeldingen, at det fremsendte ikke var gyldig dokumentation.. Men at der var helt styr på dokumentationen i forhold til klagesagerne, som jeg i øvrigt ikke måtte få mere af vide om…

Jeg undrer mig over, hvilken form for dokumentation, der kan være mere relevant, end den jeg kan fremskaffe fra klinikkens systemer. Og jeg undrer mig over, at uanset hvor højt op, jeg kommer i systemet, vil ingen fra Trustpilot fortælle mig om dokumentationen for klagesagerne.

Efter en lang kamp er Trustpilot stoppet med at svare mig.. Men som et plaster midt på munden har de besvaret min sidste mail om at få udlevet dokumentation for klagesagerne med, at de pludselig havde ændret mening og ville godkende  den ene af mine kunders positive anmeldelser..

Jeg ved godt, at det er hårdt at beskylde Trustpilot for at opdigte negative anmeldelser for at få kunder til deres abonnement-løsning.. Og jeg er ikke klar over, om de eventuelt bare sorterer rigtig godt i, hvad de vil vise. Men jeg har fundet ud af, hvad prisen er for at have Trustpilots logo på sin hjemmeside.. Og alene det tager i mine øjne “Trust”-værdien fra Pilot.

Jeg har flere gange overvejet, om jeg skulle tage imod løsningen om en abonnementaftale og droppe kampen.. Men denne form for magtbrug minder mig mest af alt om en slags mafia-kultur.. “Man betaler sig fra ikke at skulle føle sig utryg”. Og min inderste stemme fortæller mig, at jeg hellere vil gå rundt og frygte for nye angreb fra en utroværdig organisation, end jeg vil lukke øjenene og spille med.

 

100 kommentarer

  • Hej Camilla.

    Jeg har af flere omgange over et par år været i kontakt med Trustpilot og gang på gang hopper kæden også af for mig.

    De fleste af mine konkurrenter gør brug af Trustpilot, men jeg nægter simpelthen at betale for en tjeneste, der i og for sig er godt tænkt, men som ikke bliver drevet som dne burde.

    En bedømmelsestjeneste burde være uvildig. Trustpilot er alt andet end uvildig og deres sælgere er gode til at “hentyde” til, at det kan skade virksomheden, hvis man ikke betaler til dem.

    Sådan en tjeneste burde i min optik ikke koste penge eller i hvert fald et meget lavt, standard beløb derer meget gennemsigtigt.

    Trustpilot er ikke gennemsigtigt og jeg har hørt “prisforslag” der har varieret med en faktor på 3.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Vi har, mærkeligt nok, eftersom vi er en ret stor webshop ikke valgt at betale for Truspilot.
    Om det er forkert prioritering, i forhold til at vores anmeldelser fra tid til anden bliver pillet ned uden vores viden ved jeg ikke. Hvad jeg ved er dog at jeg håber der kommer en så dygtig konkurrent at problemet med denne form for censur udrydes og Trustpilot igen fokuserer på kunde”venlighed” vs. at skaffe nye kunder.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hvis nogen er interesseret i et andet måske bedre rating-system vil jeg gerne forslå det danske Rate-panel.dk. Jeg har dog ikke selv erfaringer men det kunne jo være et forsøg værd. Og skal også lige sige jeg ikke selv har nogen tilknytning til Rate-panel.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hans Hansen

    Enig, Trust pilot er “Pay-to-win”, og super skummelt !!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Morten Dybro

    Godt gået Camilla

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Findes der et alternativ til trustpilot, som er fair?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Er der nogen der har erfaringer med Facebooks review funktion ?
    Facebook skal trods alt ikke leve ene og alene af review funktionalitet så der må vel være mindre grund til at svindle.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lasse

    Vi oplever også utrolige dårlige episoder med Trustpilot. Vi er relative nye derinde, men så sent som i dag, har vi oplevet at alle de 5-stjernede anmeldelser er fjernet fra vores profil, mens de negative stadig står tilbage! Så det er på ingen måde en retvisende vurdering af vores virksomhed eller service.

    Der blev blandt andet skrevet en 5-stjernet anmeldelse i går af en kunde, som vi har været i kontakt med (og derfor ved eksisterer). Denne blev vist i går på siden, men er nu fjernet sammen med andre anmeldelser. Da anmeldelsen er så ny, så har vi stadig en mail liggende i indbakken om, at vi har modtaget en 5-stjernet anmeldelse. Jeg har i hvert fald tænkt mig at kontakte Trustpilot med henblik på en forklaring af hvorfor de positive anmeldelser er fjernet og hvis de ikke kan komme med en rigtig god forklaring, så går jeg straks videre til ombudsformanden med det, da det er noget svineri for os erhvervsdrivende. Vi har mailen som skriftlig dokumentation for, at der er indgivet en positiv anmeldelse, men den fremgår ikke af sitet. Loven siger klart, at alle anmeldelser skal vises ensartet uanset positiv eller negativ.

    Jeg synes helt klart vi bør starte en Facebook gruppe som tager kampen op med Trustpilot. I fællesskab kommer man meget længere, da der dermed også kommer fokus på problematikken i medierne i større grad.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • jan

    velbekomme, håber det bedste for dig omkring dette og håber selvfølgelig du går ud som sejrsherre ( kvinde ) ved ikke lige hvorfor dette udtryk ikke har været under luppen hos ligebertigelsesforeninger, men det er dejlig at du står frem og oplyser os der bruger trustpilot at vi kan skade mere end vi gavner ved brug uden omtanke, og dejligt du ikke bare bukker under for urimelige krav,, så i hvert fald held og lykke herfra
    Mvh Jan Kjøller

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • jan

    ser som mange andre danskere jo kun trustpilot som en hjælp til os forbrugere, jeg har egentlig aldrig tænkt tanken at der jo sad folk på den anden side som kunne skades da jeg oftest bruger det mod de store selskaber som undskyld er hammer ligeglade med alt andet end penge, men set i lyset af denne oplysning du har der kan jeg jo godt se dit problem med en lille klinik der hurtigt kan skades, men de kan vel i bund og grund meldes mener der står et sted i grundloven at der er foreningsfrihed i Danmark hvilket vil sige at det de gør er direkte grundlovsstridigt, håber du får lidt medvind da det ikke er okay med sådan form for tvang, så held og lykke med det og godt du står imod og oplyser os med skyklapper
    MVH. Jan :smiley:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Jan fed kommentar, den giver mening. Men den dør sgu lidt. Hvorfor tror du nogle selskaber bliver store? Det er fordi der er folk bagved der knokler. Og hvorfor gør de det? Jo det er for at tjene penge ligesom når du går på arbejde. Din indstilling til “store virksomheder” er desværre typisk dansk. Men det er dem der skaber arbejdspladser og bidrager til samfundet. Så du burde have respekt for dem der er bagved.. Håber du forstår mit svar. God dag.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • jan

      Hej Niels Andersen, jeg kan godt se at det var en lidt akavet måde jeg fik udlagt dette oplæg og klart nok at det kun kunne misforståes, men vad jeg i virkeligheden mente var blandt andet vores stadig eksisterende monopol firmaer, og der menes ledelsen som jo grundlægger reglerne, har desværre haft nogle uheldige oplevelser jeg sagtens kunne være foruden, og ja det næste rammer de hårdtarbejdende som du omtaler dem, nemlig de sælgere der ringer sjovt nok ved den tid hvor man skal spise hvor de jo ved at folk er hjemme, og igen fuld forståelse for at de også skal tjene til dagen og vejen så intet galt i dette, man kan jo bare fravælge deres firma og takke nej, dog har jeg været uheldig hvor jeg er blevet oplyst om deres fremgangsmåde som åbenbart ikke holder stik med firmaets politik, så jeg har nu 2 retssager kørende, så derfor kommentarene om de store firmaer, det var altså ikke den enkelte medarbejder men firmaernes politik jeg gik efter men tak for din feedback…
      Mvh jan

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tusind tak for støtten Jan! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Uffe Steenberh

    Kommer desværre ikke bag på mig!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jennifer

    Jeg er chokeret!! Tusind tak fordi du åbner vores øjne!
    Læste godt engang en masse anmeldelser for et firma (kan ik lige huske hvilket), hvor man kunne se en masse anmeldelser med 5 stjerner, men hvis man så læste dem, stod der hvor utilfredse folk var med servicen, men de var nødt til at give 5 stjerner ellers ville deres anmeldelse ik blive vist.
    Det er jo så korrupt som det kan være!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for din kommentar! Det du har oplevet før viser bare endnu en måde at snyde på. Bliver mere og mere overbevist i min sag, da der er utrolig mange, som tidligere har oplevet, at noget ikke fungerede.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Lars

      Trustpilot fjerner 5 stjernede anmeldelser for at vi skal købe deres produkt. Det ved snart alle erhvervsdrivende, men dette lyder som noget vås!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lennart Søby

    Trustpilot skal du da bare melde til Operation-X, så kikker Morten Spiegelhauer dem efter og de bliver afsløret som de plattenslagere de reelt er.
    Gogogogo…

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hej Camilla

    Vi er stoppet med at bruge trustpilot for et år siden. VI oplevede ligesom dig at det var umuligt at få fjernet dårlige anmeldelser, selvom kunderne havde skrevet en mail om at hvis de fik dit eller dat ville de fjerne den eller give 5 stjerner.

    Vi holdt møde med trustpilot.dk på deres kontor i København. Vi havde dokumentation med på 5 sager. De lovede at vende tilbage og kunne godt se problematikken.

    4 dage senere – Svaret var at det kunne de ikke.

    Jeg VAR betalende kunde. Det vil sige at jeg betale godt og vel 10.000 om året.

    Så jeg er fuld ud enig i at de kan finde på hvad som helst for at tvinge kunder til at blive.

    Efter vi er stoppet bliver vi ringet op af forskellige sælgere der gerne vil have os tilbage igen. De giver ganske enkelt ikke op og tager ikke nej for et nej.

    Vores konto er siden da faldet i score UDEN der er kommet nye eller dårlige anmeldelser på.

    Jeg mener den service er alt andet end brugbar, hverken for butikkerne eller for kunderne.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for dit svar! Det er godt nok også mange penge at bruge på noget, som viser sig ikke at fungere.
      Det med at scoren er faldet uden nye dårlige anmeldelser tyder også på, at noget er helt forkert.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Karina

    Hej Camilla. Jeg stoppede med at bruge trustpilot (både anmelde og læse) da jeg havde mistanke om at et firma fik falske gide anmeldelser derinde. Jeg gik til trustpilot, der fejede mig blankt af, og sagde at de blot havde mange brugere. Det er så meget et fup virksomhed, og hvis man kan købe abonnement på bedre anmeldelser? Bare giv dem! Fortsæt kampen! Kram Karina

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Hej Karina,
      Tusind tak for skulderklappet!
      Jeg skal nok fortsætte 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hej Camilla

    Tak for din historie. Det er rart at der er nogle der tager kampen op, og offentlig deler sine oplevelser. Jeg føler med dig for dine problemer, men jeg tror du har gjort det helt rigtige! Vi overvejer selv at få det i vores shop, men frygter hvad konsekvensen måtte være.

    Håber du får en fantastisk aften 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Henning Larsen

    Jeg har aldrig turdet tro på TP, og jeg har aldrig ladet dem vejlede mig når jeg skulle handle. Jeg må sige, at jeg er meget rystet over det jeg her har læst. Hvor er det dejligt, at der her er en som står frem og fortæller om, hvordan man bliver behandlet (læses malket) af TP. I min verden minder det både om mandatsvig og dokuments falskneri. Det bør slås rigtig stort op i dagspressen og bestemt behandles af Forbrugerombudsmanden med sigt på en politianmeldelse. Camilla, jeg syntes du er en sej og modig kvinde 🙂 ønsker dig al mulig held i din kamp mod TP – knus.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tusind tak for din ord! Det er virkelig rart med opbakning 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Elisabeth Tang

    Er jeg den eneste der bider mærke i hvor uetisk det er at dele journaloplysninger til 3 part uden accept fra kunden? Det er ikke god reklame for nogen virksomhed.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Jeg kan godt forstå din kommentar.
      Jeg har naturligvis aftalt på forhånd med kunden, præcis hvad jeg ville vise til Trustpilot, og hvad jeg ville undlade at informere dem om.
      Kunne naturligvis aldrig finde på at fortage mig noget uden kundens 100% accept 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Morten

    Egentligt tror jeg ikke at Trustpilot har så meget at skulle sige igen, Ting har det med at have den magt, som man lader det få. Mange er efterhånden klar over Trustpilots metoder, at de begyndt at kunne se mønstret inde på deres side.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Derfor tror jeg, at hvis der bliver gjort tilstrækkelig meget opmærksom på, at det ikke altid er til at regne med vurderingerne på deres side, vil betydningen af virksomheders score være mindre.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hun har ret, jeg anmeldte Rødbillet på et tidspunkt fordi de var op på 4.7 stjerner og inden for 1 time var der over 3000 5 stjernede ratings , og jeg sendte til dem en klage vedr. hvad der nu foregår der , men så svarede de aldrig tilbage. Røbillet har åbenbart betalt mange penge til falske stjerner, stakkels mennesker der bliver snydt af de to idioter.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dan Jørgensen

    Hvis jeg var dig, ville jeg gå til Forbrugerombudsmanden, det er i høj grad et forbruger problem, hvis man ikke kan stole anmeldelserne eller kan købe sig til nogle bedre.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christian

    Hej.

    Jeg har ikke selv en hjemmeside eller et firma, men jeg kom straks til at tænke på en løsning, hvor man har eget ‘anmeldelsessystem’, så Trustpilot bliver sorteret fra og folk kan gå direkte til hjemmesiden/virksomheden og give en anmeldelse.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • De store spillere har meget magt i dag, hvilket jeg personligt er okay med. Problemet er at de udnytter mennesket og samtidig stiller os over for nogle valg, bl.a. det som du nævner Camilla.

    Det er så usmageligt, og jeg er sikker på at hvis du skriver til alle dem som har skrevet her på din blog, og de vil støtte dig i sagen mod Trust Pilot, vil største delen sige JA!!

    Håber ikke dette har sat dig ud af kurs, men at det har givet dig blod på tanden!

    Kevin :blush:

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg er så enig!
    Jeg har også måtte have mine diskussioner med trust pilot. – Jeg forstår digen 100 %

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Moster Tulle

    Jeg har heldigvis ikke oplevet det, men det er også nogle år siden, jeg havde en virksomhed som det var relevant at anmelde på TP.
    Tænker at dit indlæg vil gøre god gavn på Amino, hvis du ikke allerede har lagt det ind.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Annemette

    Man kan ikke stole på Trustpilot. Jeg har arbejdet i en brance, hvor konkurrenten opdigtede falske anmeldelser i massevis fra forskellige tomme Facebook profiler. Ikke til at fjerne. Så fandt mit firma på, at vi da bare kunne gøre det samme, altså lidt omvendt. Nemlig at skrive gode anmeldelser til os selv. Arbejder det ikke længere, men sådan går det til. Fup og fidus desværre

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Det er meget bekræftende at høre, at der er så mange, som kender til lignende historier om Trustpilot som min. Tak for din kommentar.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Thomas

    Har ca. samme historie, som alle andre har og så lige en ekstra en oveni. Ganske kortt, så ville en eller anden avis, for mange år siden, skrive en artikel om “snydere på nettet”. De kontakter trustpilot, som de åbenbart mener har den nødvendige data til at konkludere hvem… De får ukritisk 3 navne på 3 firmaer, hvor mit er iblandt, avisen verificerer på ingen måde, skriver annoncen med kommentar om at de har forsøgt at få en kommentar fra “snyderne” uden held. Ikke så meget som en mail eller et opkald. Jeg fik dog fjernet mit firmanavn fra listen efter jeg henvendte mig og kom til bunds i sagen. (regning for spild tid og tabt image sendes til trustpilot? avisen? nogen?) anyway, udtrækket fra deres “fine” database blev baseret på hvor der havde været “mest aktivitet” af negative poster, hvilket der rigtig nok var, fordi en konkurrent – med meget tid på hånden – havde tæppebombet trustpilot med falske anmeldelser. Tak for lort… Fik dog en undskyldning fra direktøren, Peter, hed han vist, men den har desværre ikke rigtig nogen værdi i banken.  Kan dokumentere sagen på mails, hvis nogen skulle have tid og lyst til at forsøge at stoppe den mafiabiks.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Hold da op en historie. Det er ret bekræftende at høre, at andre har haft helt den samme opfattelse, som jeg har!
      Og ja jeg har også bedt om at få min profil fjernet. Men det vil de ikke. Det ville heller ikke passe ind i deres koncept 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det virker ærligt talt suspekt og ja, som en mafia-agtig kultur.
    Det er en gråzone når sådan en “service” går hen og bliver en stor forretning synes jeg.

    Umiddelbart vil de jo så være mere drevet af at skulle tjene penge og noget tyder på at det så resulterer i knap så “trustworthy” metoder….

    Ærgerligt.

    <3

    Kh Hanne
    http://venterpaastorken.com/
    En blog om livet: Kærlighed & nedture, livskriser & personlig udvikling

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Jeg er glad for, at du kan følge mit synspunkt. Ja det økonomiske tager værdien helt fra konceptet.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Niels Andersen

    Hej Camilla Jeg er med i nogle servicevirksomheder og vi er nød til at betale ca 2400 pr måned til Trustpilot. Vi har valgt at betale og ser det som ren afpresning. Hvis man ikke betaler sviner ens primitive konkurrenter en til. Hvis bare alle virksomheder holdt op med at vise noget på deres hjemmesider om Trustpilot ville de uddø. Det er også vigtigt at forbrugerne ved at de ikke kan stole på de anmeldelser der laves af firmaerne selv. Så hvis vi var nogle der ville løfte i flok og sprede budskabet til befolkningen kunne vi som erhvervsdrivende koncentrerer os om at drive en sober forretning og ikke betale til de pengesugende møghunde.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Ja det føles nemlig som noget, man er nødt til at betale til for at sikre sin overlevelse. Det er ret bekræftende at høre, at andre har haft helt den samme opfattelse, som jeg har! Tak for din kommentar.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Hej Camilla.
    Jeg er ked af dine dårlige oplevelser med Trustpilot! Jeg har dig kun gode oplevelser med dem. Vi har ALDRIG oplevet at de har fjernet nogen anmeldelse fra vores profil. Vi betaler for deres abonnement for at kunne svare på kundernes anmeldelse, og for at de automatisk sender en invitation ud til vores kunder om at anmelde os. At de skulle fjerne gode anmeldelser lyder grotesk, og ikke hvad jeg har oplevet. Omvendt har jeg heller ikke prøvet at de fjerner en dårlig anmeldelse. Jeg er glad for deres side og får mange kunder derfra. Jeg håber at de får styr på din sag og at det går godt i din forretning.
    Held og lykke fremover. Mvh Martin

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Thomas

      “Vi betaler for deres abonnement”, “kun gode oplevelser” <- and there you have it… Prøv at stoppe betalingen og se hvad der sker… Prøv at bede dem om at fjerne dit site fra deres offentlige gabestok. Hint: det nægter de.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for din kommentar. Jeg er glad for at høre, at din oplevelse med Trustpilot har været god. Så er det ikke gældende for os alle 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Per

    Trustpilot er ikke særlig brugbart, da konkurrenter kan ligge dårlige anmeldelser ud, jeg blev tilbudt at betale 12000 kr for 6mdr medlemsskab, og der sagde de til mig at så var det nemmere at fjerne negative kommentarer, så ja mafia metoder. Hvis man levere en god service i sin butik, så er kunder også tilfredse. Og negative kunder vil der altid være,

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Jørgen

      Hej Camilla, Tak for dit oplæg. Trustpilot er en pengemaskine hvor folk helt opkostningsfrit kan svine virksomheder til. Hvad er det for et stikker samfund vi lever. det er smagsløst. Det burde forbydes – som virksomhedsejer kan vi ikke undgå at få en reklamation engang imellem ( det er heldigvis ikke særlig tit – procent mæssigt er det promiller – ellers kunne vi nok have eksisteret i over 15 år ) Vi tager reklamationer meget seriøst og vi vælger som regel at betale for ikke at få en sur kunde, og “slipper” ikke kunden før de giver udtryk for at være tilfreds, men til trods for dette er der nogen som vælger igen helt omkostningsfrit at svine en til på trustpilot.
      Ikke nok med at vi kan blive svinet til, så tager Trustpilot sørme også betaling for deres lort!
      kan vi ikke lave en facebook gruppe – Kampen mod Truspilot?
      Venligst Jørgen

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Det ville jeg være med på. Det er rigtig fint at høre, hvor mange, der har været i samme situation, som jeg selv.
      Jeg kender til denne gruppe på linkedin: https://www.linkedin.com/grps/VI-anmelder-Trustpilot-7477933/about?

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Det er ret bekræftende at høre, at andre har haft helt den samme opfattelse, som jeg har! Tak for din kommentar.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Agnete

    Årh, hvor er det en træls oplevelse for dig, jeg har ligeledes hørt om flere falske anmendelser på trustpilot, blot for at ødelægge andres forretning. -Hvilket de ikke ville fjerne 🙁

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Det er også gået op for mig med dette indlæg, hvor mange, der har prøvet det samme. Tak for din kommentar 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Stinne

    Jeg håber du får en masse god vind med på din vej. Jeg er så glad for jeg læste dette indslag, det er endnu en øjneåbner!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • En nem og hurtig løsning på firmaer som trustpilot.
    Lav jeres egne feedback skemaer i google docs og lade kunderne udfylde dem online.
    Du kan ikke ændre kundens besvarelse, så uanset hvad de skriver, så fremstår det som de har skrevet det.
    Et eksempel, fra eget site : http://djpp.dk/Feedback.html
    og den direkte vej i google docs :https://docs.google.com/forms/d/1MjODUGV5PkjoZ8EHSGdekAXmQBnfjr-lI7Fcm7N7qO0/viewanalytics

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Linda

    Jeg er da helt rystet over dit indlæg. Jeg har altid set Trustpilot som værende et troværdigt medie – og har selv arbejdet meget med kundetilfredshed – dog via et andet medie – og ved, at det som virksomhed kan være meget værdifuldt også til at se indad. Hvad end de har ‘opfundet’ fake anmeldelser eller ej, synes jeg det er stærkt bekymrende, at dine kunder ikke kan få lov at rate dig. Jeg håber, at der findes en løsning, for det der skulle gøre det lettere for forbrugeren, synes at blive stærkt farvet pt. Det er lige før jeg ville opfordre til at gøre Forbrugerombudsmanden opmærksom på dette, om de ikke er det i forvejen. Held og lykke!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Ja, problemet er netop, at den brede befolkning ser TrustPilot som helt reel. Selvom jeg kan høre her i kommentarerne, hvor mange, der har oplevet det samme. Tak for din opbakning!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • RolfGøtze

    Prøv i stedet ServiceLovers App’en eller kig på ServiceLovers.com som er den ægte måde at vise sin værdsættelse af god service på

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Den kendte jeg slet ikke til. Jeg tjekker det ud. Tak for dit svar!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • RV

    Nu er det mange år siden vi opgav deres tjeneste. Baggrunden til vi overhovedet lærte om deres eksistens var en anmeldelse som var et falsum, som vi ønskede dokumentation for, hvilket vi ikke kunne. Og da vi grundet regler fra datatilsynet ikke kunne udlevere konkrete data, som dokumenterede falsum i anmeldelsen, ja så måtte man jo bare acceptere det..

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Det føles bare grotesk, at man ikke kan få udleveret dokumentation for, at nogen skal have lov til at styre ens omdømme.. Tak for dit svar!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kære Camilla, du bør læse denne afgørelse som trådte i kraft i Maj i år. Med den som argument har du en sag som trustpilot skal forholde sig til. Vil de ikke det, skal du kræve at få din virksomhed fjernet fra trustpilot, alternativt gå til ombudsmanden med din sag. Mvh Lars
    http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nyheder-fra-FO/Pressemeddelelser/2015/Forbrugerombudsmanden-Brugeranmeldelser-skal-vaere-trovaerdige?tc=E33307314956404287BE93B5A8060DBE

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for dit svar! Den afgørelse kendte jeg slet ikke til. Jeg vil kigge videre på det. Tak 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg har heldigvis ikke fået en negativ anmeldelse på Trustpilot.
    Men jeg er blevet kontaktet af deres sælgere flere gang, fordi Trustpilot gerne vil sælge mig deres service.
    Sidst gang Trustpilot ring til mig, sagde jeg til sælgeren, af jeg nok selv skulle kontakten Trustpilot, hvis jeg ville købe deres service. Derfor var der igen grund til at de blev ved med at ringe til mig.
    Få dage efter Trustpilot fik dem besked fra mig, slette de mange af mine god kunde anmeldelser.
    Jeg har prøvet at skrive til Trustpilot, hvorfor de har slette mine anmeldelser, men jeg har det svære ikke fået et svar endnu. Sidste mail skrev jeg for ca. tre uger siden. Derfor kommer der nok ikke et svar.
    Ærligt at Trustpilot behandler andre firmaer på denne måde.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Hold da op, hvor det også lyder helt forkert. ren afpresning.. Det overrasker mig, hvor mange, der har oplevet det samme.. Og stadig er det ikke opfattelsen hos den brede befolkning.. Tak for dit svar!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Christian

    Hej Camilla
    Der findes en gruppe på LinkedIn der hedder ‘vi anmelder Trustpilot’ . Jeg vil foreslå du også deler din historie der. Du kan måske også finde nogen fif der kan hjælpe dig. Christian

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for dit svar! Det var jeg slet ikke klar over. Jeg deler min historie derinde 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Thomas

    Trustpilot har altid været en flok plattenslagere. De prøver at tvinge abonnementer ud til virksomhederne for gode anmeldelser. Og tro mig, det er med fuldt overlæg (har insider viden). Jeg håber at du holder skansen overfor dette foretagende og IKKE bukker under.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for opbakningen! Det vil jeg helt klart gøre. Det overrasker mig, hvor mange, der har oplevet det samme.. Og stadig er det ikke opfattelsen hos den brede befolkning..

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Martin

    Jeg tjekkede i oktober en virksomhed der hedder Monera ud. De havde 2 anmeldelser, begge så troværdige ud, og havde givet 1 stjerne begge 2.
    Her i går så jeg så at begge anmeldelser er blevet slettet igen.
    (godt man kan betale sig fra dårlige anmeldelser)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Ja det er godt for nogle virksomheder.. men ikke så meget for os, der skal vurdere dem 🙂 Tak for dit svar!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Heinrich

    Jeg sidder med IT’en i en virksomhed, som blandt andet har abonnement hos Trustpilot. Det giver os nemlig nogle flere muligheder, blandt andet i form af feedback til anmeldelserne, så andre brugere kan få VORES syn på sagen.
    Nu er der heldigvis rigtig langt imellem de dårlige anmeldelser for vores vedkommende, men har man bare sat sig lidt ind i deres retningslinjer, så er de fleste dårlige anmeldelser, faktisk relativt simple at komme af med… både med og uden abonnement!
    Og det er nok også her, nogle af dine positive anmeldelser er røget hen; det er nemlig ikke tilladt, ifølge Trustpilots retningslinjer, at nævne navne i anmeldelserne, da det skal være en objektiv vurdering af firmaerne, og ikke af de ansatte!
    Så hvis din kunde har skrevet “Camilla giver bare en super service!”, så overtræder den deres retningslinjer, og kan dermed ende med at blive sorteret fra!
    Giver det mening? Overhovedet ikke!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Trustpilot er efter min mening på ingen måde et troværdigt foretagende.
    Jeg har selv fået en del anmeldelser af firmaer afvist gennem tiden.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Ja det viser jo også utroværdigheden.. Når du som kunde forsøger at være med til at vurdere og ikke kan få lov til det.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Bettina

    Jeg var slet ikke klar over det her! Jeg er meget chokeret. Jeg var så sikker på jeg kunne stole på Trustpilot. Det er jeg da helt klart færdig med nu.
    Dumme mig, at tro jeg kan stole på noget som helst jeg tjekker på nettet, hvor det er så oplagt at misbruge kunderne =/

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Stig

      I så fald har du sovet godt i timen 🙂
      Det er flere år siden at det kom frem første gang at TrustPilot fjernede negative anmeldelser mod betaling..

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for dit svar 🙂 Jeg har ikke sagt, at jeg er den første med denne mening. Men fortæller blot min historie 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Thomas

      Tror svaret var til Bettina. 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Thomas

      Slet venligst kommentaren ovenover… Postede forkert, da den huskede at jeg svarede på en andens svar. 🙁

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Jeg har det på den helt samme måde som dig.. Har selv naivt troet, at jeg kunne stole blindt på anmeldelser derinde fra.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mille Fischer

    Hej Camilla
    Jeg vil lige give dig et klap på skulderen for dit forsøg på at få folk til at indse at trustpilot åbenbart er toltalt misvisende og ikke til at stole på! Jeg hører til den gruppe der ikke har taget deres ord for sande og synes det er på tide nogen siger det højt, at man skal gøre sine egne erfaringer desværre for det var jo meningen med trustpilot at man så kunne undgå skuffelser og kun handle hos firmaer med gode anmeldelser! At det så er afgørende hvad et firma betaler gør mig så vred, jeg tror desværre at du har ret i at dårlige anmeldelser kan være opdigtet eller skrevet af konkurrenter, har hørt fra andre firmaejere at de ikke forstår hvorfor der er dårlige anmeldelser og at de ingen mulighed har for at respondere på disse eller have mulighed for at rette op på deres tilsvinede ry. Håber at folk kan tænke selv og ikke bare følger deres ord blindt. Alt godt til dig, og god dag.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tusind tak for din besked 🙂
      Ja det kan nemlig samtidig være rigtig svært for virksomheder at overbevise om deres gode velje, hvis bare en eller to anmeldelser fortæller det modsatte.. Farligt medie, hvis det er illoyalt..

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • KC

    Jeg har hørt en lignende historie fra USA Tours, som er et rejsebureau med en – mildest talt – dårlig omgang kundeservice. De sørgede for at betale Trustpilot for at fjerne en masse negative anmeldelser og vupti, så røg de lige pludselig op i toppen af listen over rejsebureauer. Jeg synes det er uetisk af Trustpilot og det er uetisk af USA Rejser, som åbenbart ikke kan stå ved det produkt, de sælger. Jeg tager hatten af for dig, som ikke vil underlægge sig en virksomhed, som kun vil tjene sig selv på bekostning af de virksomheder, der findes derude.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tusind tak for din kommentar! Og hold da op.. det er helt forkert, hvis den virksomhed har kunnet betale sig fra ikke at leve op til standarten.
      Mediet er virkelig farligt, hvis læserne tror på det..

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kim

    Jeg har aldrig set Trustpilot som troværdig, og denne historie sætter blot en tyk streg under.
    Håber snart deres metoder for alvor kommer frem i lyset, så de kvæler sig selv.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Rude

      Tak for din kommentar! Det håber jeg virkelig også, at de gør. Så folk kan få en ærlig chance for at vurdere, hvem de skal gå til..

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Julestemning i Wien..